Skapa rapport
I Aider registrerar du ingående balanser genom att upprätta en Rapport. Vi rekommenderar att du börjar med att skapa en Årsräkning för innevarande år:
Ändra rapportens namn och datum
Har ditt uppdrag startat under innevarande år, anger du uppdragets startdatum. Skulle du behöva ändra eller justera rapportens namn eller datum kan alltid göra det i efterhand. Klicka då på den blå texten Ändra upp i vänstra hörnet:
Lägg till konton
Lägg till Transaktionskontot genom att klicka på "Lägg till konto". Ange kontots namn och kontonummer. Ange samma uppgifter som finns angivna på banken, då går det snabbare för överförmyndaren att granska. Klicka på "Lägg till konto":
Registrera ingående balans i rutan under startdatumet och klicka Spara.
ANVÄNDARTIPS! Differensen som anges i den grå rutan är summan av den ingående balansen och bokförda transaktioner. Har du bokfört alla händelser fram till ett visst datum är differensen lika med den utgående behållningen på kontot.
Mer information om hur du förbereder och skapar en komplett års- eller sluträkning, hittar du här: