Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarKom igång
Hur skapar jag en rapport och lägger till ingående balanser?
Hur skapar jag en rapport och lägger till ingående balanser?
Ulf Mattsson avatar
Skrivet av Ulf Mattsson
Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Skapa rapport

I Aider registrerar du ingående balanser genom att upprätta en Rapport. Vi rekommenderar att du börjar med att skapa en Årsräkning för innevarande år:

Ändra rapportens namn och datum

Har ditt uppdrag startat under innevarande år, anger du uppdragets startdatum. Skulle du behöva ändra eller justera rapportens namn eller datum kan alltid göra det i efterhand. Klicka då på den blå texten Ändra upp i vänstra hörnet:

Lägg till konton

Lägg till Transaktionskontot genom att klicka på "Lägg till konto". Ange kontots namn och kontonummer. Ange samma uppgifter som finns angivna på banken, då går det snabbare för överförmyndaren att granska. Klicka på "Lägg till konto":

Registrera ingående balans i rutan under startdatumet och klicka Spara.

ANVÄNDARTIPS! Differensen som anges i den grå rutan är summan av den ingående balansen och bokförda transaktioner. Har du bokfört alla händelser fram till ett visst datum är differensen lika med den utgående behållningen på kontot.

Mer information om hur du förbereder och skapar en komplett års- eller sluträkning, hittar du här:

Fick du svar på din fråga?