Här kommer lite dagsfärska nyheter om innehållet i vyn Redigera huvudman, som du hittar under fliken Inställningar:
Vistelseadress
Uppdragstyp, "Min roll"
Inaktiva uppdrag
Vistelseadress
Vi har uppdaterat möjligheten att ange en vistelseadress. Tidigare hade vi en koppling till Google Maps som vi nu tagit bort, vilket gör det möjligt att fritt ange en adress:
Angiven vistelseadress visas därefter i de rapporter du skapar:
Uppdragstyp, "Min roll"
Vi har lagt till fler uppdragstyper i rullistan under rubriken "Min roll". Här finns mer att gör framöver, då många uppdrag kan vara uppdelade på en rad olika sätt. Men, det får vi återkomma till.
Har du möjlighet att redovisa digitalt till din kommun, ska du ange din roll för att få rätt frågor från överförmyndaren. Under hösten kommer vi att integrera Årsredogörelsen i rapport-delen så att du slipper besväret att ladda ned en blankett från kommunens hemsida.
Din roll och vilken kommun du redovisar till avgör vilka frågor du får att besvara:
Inaktiva uppdrag
Det är nu möjligt att markera uppdrag som "inaktiva", när de upphört men du vill behålla informationen lagrad i Aider.
Genom att klicka bort den blå markeringen i rutan ovanför texten "Aktivt uppdrag", inaktiverar du aktuell huvudman. Uppgifter du sparat försvinner inte och du kan när som helst aktivera huvudmannen på nytt, med ett enkelt klick:
Rullistan "Välj huvudman"
På uppdragssidan, i rullistan "Välj huvudman", släcks inaktiva huvudmän men blir synliga igen om de aktiveras på nytt.