Hoppa till huvudinnehåll

Vanliga frågor om våra leverantörer

Vanliga frågor om några utvalda tredjepartsleverantörer

Ulf Mattsson avatar
Skrivet av Ulf Mattsson
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Varför använder ni tredjepartsleverantörer?

Vi använder specialiserade och betrodda leverantörer för vissa funktioner – t.ex. betalningar, fakturering, bankkoppling och kundsupport – för att du ska få en säker och smidig upplevelse.

Vem hanterar bankkopplingar?

Bankkopplingar sker via Open Payments Europe AB, som är ett licensierat betaltjänstföretag under tillsyn av Finansinspektionen. De hämtar information direkt från din bank när du väljer att koppla ett konto.

Du kan läsa mer här: Bankintegration och Open Payments

Vem hanterar betalningar?

Alla betalningar går genom Stripe, en global och reglerad betaltjänstleverantör. Dina kortuppgifter hanteras av Stripe och vi sparar aldrig dina fullständiga kortnummer.

Vem hanterar fakturor?

För fakturering använder vi Spiris (tidigare Visma). De behandlar uppgifter som namn, kontaktuppgifter och betalningsinformation för att kunna skicka fakturor och hålla ordning på ekonomin.

Vem hanterar support och Hjälpcenter?

För chatt, support och vårt hjälpcenter använder vi Intercom. Det gör att vi kan svara på dina frågor snabbt, ge instruktioner via vår kunskapsbas och erbjuda stöd via chatboten (Intercom Fin).

Du kan läsa mer här: Chatboten i Intercom Fin

Är mina uppgifter säkra hos dessa leverantörer?

Ja. Alla våra leverantörer är noggrant utvalda, reglerade där det krävs (t.ex. Stripe och Open Payments) och får endast behandla dina uppgifter för att leverera de tjänster vi använder. De får aldrig använda dina uppgifter för egna syften.

Fick du svar på din fråga?