Hoppa till huvudinnehåll

Hur använder jag Översikten?

Översikten är en av tre flikar under Redovisning, tillsammans med Transaktioner och Bokföring. Här kan du läsa mer om hur du använder Översikten som ett verktyg för att skapa en överblick, för egen del och för att dela med din huvudman.

Ulf Mattsson avatar
Skrivet av Ulf Mattsson
Uppdaterad idag

Översikt

Översikten visar en översiktlig sammanställning av bokförda transaktioner för vald period. Översikten tar inte hänsyn till ingående värden på det eller de konton som bokförts, vilket innebär att du inte kan använda Översikten för avstämning av den utgående behållningen.

Vill du veta mer om hur du stämmer av kontobehållningen kan du läsa mer i den här artikeln:

Sammanfattning

Översikten visar en sammanfattning av bokförda Inkomster och Utgifter under den valda perioden, samt summerar nettot:

Periodväljaren

Den förvalda perioden för Översikten är innevarande år, men du kan även välja att visa en enskild månad, genom att:

  • Klicka på Period-väljaren till höger om rubriken Översikt:

  • Klicka på månad

  • Välj månad genom att klicka på den

Inkomster och Utgifter

Periodens inkomster och utgifter listas separat, först Inkomster och därefter Utgifter. Jämte kategorierna finns ett cirkel-diagram som visar fördelningen mellan aktuella Inkomster och Utgifter. För markören över diagrammet för att avläsa beloppen:

Utskrift

För att skriva ut eller spara en PDF-fil av Översikten klickar du på knappen Skriv ut, som du hittar längst upp i sidan högra hörn:

Fick du svar på din fråga?